ז

ז

[חזרה למילון]
זַבּור زبور

הספר שהתגלה לנביא דאוד (דוד) עליו השלום. השם זבור מיוחס לעיתים לספר תהילים אולם המוסלמים לא מאמינים כי הספר השתמר כפי שהתגלה במקור.
זינא' زناء

קיום יחסי מין מחוץ לנישואין, ניאוף. ההלכה המוסלמית מגדירה את הזינא' לקיום יחסי מין מחוץ לנישואין גם אם המבצעים הם נשואים וגם אם הם רווקים. הזינא' נחשב לאחד החטאים החמורים ביותר באיסלאם, מי שמבצעים זינא' נקראים זאני (גברים) או זאניה (נשים) ודינם תחת המדינה המוסלמית הוא עונש מלקות אם הם רווקים, ועונש מוות אם הם נשואים. לצורך מתן גזר הדין, ישנו צורך בארבעה עדים שראו את המעשה או לחלופין בהודאה של הנאשמים.
זכּאת زكاة

מס צדקה אשר מחייב את כל המוסלמים בעלי האמצעים. הזכאת נחשבת לעיקרון הרביעי מחמשת עקרונות האיסלאם ויש לאכוף אותה מעצם היותה ציווי דתי וחובה חברתית ולא בשם הכלכלה המדינתית. נקראת גם זכאת אל-מאל. כמו כן, יש גם את זכאת אל פיטר אשר ניתנת בתקופת חודש הרמדאן כחלק מחובת הצום של המוסלמים.
זמזם زمزم

הבאר הקדושה הממוקמת במתחם הכעבה שבעיר מכה. על פי האמונה המוסלמית, מי הבאר נבעו לראשונה מהאדמה באופן פלאי בעבור איסמעיל (ישמעאל) עליו השלום, לאחר שהושאר על ידי אביו איבראהים (אברהם) עליו השלום עם אימו במדבר של מכה. מי הבאר נחשבים לבעלי סגולות מיוחדות וכיום ישנה מערכת צינורות ומשאבות המחוברות לבאר כדי לספק מים לכל עולי הרגל לעיר.

כתיבת תגובה