שיר השירים דברי אלוהים שבתנ"ך לטענת היהודים נכתב על ידי הנביא שְׁלֹמֹה עליו השלום


שיר השירים דברי אלוהים שבתנ"ך לטענת היהודים נכתב על ידי הנביא שְׁלֹמֹה עליו השלום

המסורת  רואה במגילה יצירה שחיבר שלמה המלך

מְגִלַּת שִׁיר הַשִּׁירִים (בראשי תיבות: שה"ש) היא הראשונה בקובץ חמש מגילות שבחטיבת ה"כתובים" בתנ"ך. המגילה היא סדרה של שירי אהבה בין בני זוג, גבר ואישה, הפונים זה אל זו. במסורת חז"ל נתפרשו שירים אלה באופן אלגורי, כמשל ליחסי עם ישראל והקב"ה.

תנ"ך שיר השירים פרק ז

 ז א שׁ֤וּבִי שׁ֙וּבִי֙ הַשּׁ֣וּלַמִּ֔ית שׁ֥וּבִי שׁ֖וּבִי וְנֶחֱזֶה־בָּ֑ךְ מַֽה־תֶּחֱזוּ֙ בַּשּׁ֣וּלַמִּ֔ית כִּמְחֹלַ֖ת הַֽמַּחֲנָֽיִם׃ ב מַה־יָּפ֧וּ פְעָמַ֛יִךְ בַּנְּעָלִ֖ים בַּת־נָדִ֑יב חַמּוּקֵ֣י יְרֵכַ֔יִךְ כְּמ֣וֹ חֲלָאִ֔ים מַעֲשֵׂ֖ה יְדֵ֥י אָמָּֽן׃ ג שָׁרְרֵךְ֙ אַגַּ֣ן הַסַּ֔הַר אַל־יֶחְסַ֖ר הַמָּ֑זֶג בִּטְנֵךְ֙ עֲרֵמַ֣ת חִטִּ֔ים סוּגָ֖ה בַּשּׁוֹשַׁנִּֽים׃ ד שְׁנֵ֥י שָׁדַ֛יִךְ כִּשְׁנֵ֥י עֳפָרִ֖ים תָּאֳמֵ֥י צְבִיָּֽה׃ ה צַוָּארֵ֖ךְ כְּמִגְדַּ֣ל הַשֵּׁ֑ן עֵינַ֜יִךְ בְּרֵכ֣וֹת בְּחֶשְׁבּ֗וֹן עַל־שַׁ֙עַר֙ בַּת־רַבִּ֔ים אַפֵּךְ֙ כְּמִגְדַּ֣ל הַלְּבָנ֔וֹן צוֹפֶ֖ה פְּנֵ֥י דַמָּֽשֶׂק׃ ו רֹאשֵׁ֤ךְ עָלַ֙יִךְ֙ כַּכַּרְמֶ֔ל וְדַלַּ֥ת רֹאשֵׁ֖ךְ כָּאַרְגָּמָ֑ן מֶ֖לֶךְ אָס֥וּר בָּרְהָטִֽים׃ ז מַה־יָּפִית֙ וּמַה־נָּעַ֔מְתְּ אַהֲבָ֖ה בַּתַּֽעֲנוּגִֽים׃ ח זֹ֤את קֽוֹמָתֵךְ֙ דָּֽמְתָ֣ה לְתָמָ֔ר וְשָׁדַ֖יִךְ לְאַשְׁכֹּלֽוֹת׃ ט אָמַ֙רְתִּי֙ אֶעֱלֶ֣ה בְתָמָ֔ר אֹֽחֲזָ֖ה בְּסַנְסִנָּ֑יו וְיִֽהְיוּ־נָ֤א שָׁדַ֙יִךְ֙ כְּאֶשְׁכְּל֣וֹת הַגֶּ֔פֶן וְרֵ֥יחַ אַפֵּ֖ךְ כַּתַּפּוּחִֽים׃ י וְחִכֵּ֕ךְ כְּיֵ֥ין הַטּ֛וֹב הוֹלֵ֥ךְ לְדוֹדִ֖י לְמֵישָׁרִ֑ים דּוֹבֵ֖ב שִׂפְתֵ֥י יְשֵׁנִֽים׃ יא אֲנִ֣י לְדוֹדִ֔י וְעָלַ֖י תְּשׁוּקָתֽוֹ׃ {ס} יב לְכָ֤ה דוֹדִי֙ נֵצֵ֣א הַשָּׂדֶ֔ה נָלִ֖ינָה בַּכְּפָרִֽים׃ יג נַשְׁכִּ֙ימָה֙ לַכְּרָמִ֔ים נִרְאֶ֞ה אִם פָּֽרְחָ֤ה הַגֶּ֙פֶן֙ פִּתַּ֣ח הַסְּמָדַ֔ר הֵנֵ֖צוּ הָרִמּוֹנִ֑ים שָׁ֛ם אֶתֵּ֥ן אֶת־דֹּדַ֖י לָֽךְ׃ יד הַֽדּוּדָאִ֣ים נָֽתְנוּ־רֵ֗יחַ וְעַל־פְּתָחֵ֙ינוּ֙ כָּל־מְגָדִ֔ים חֲדָשִׁ֖ים גַּם־יְשָׁנִ֑ים דּוֹדִ֖י צָפַ֥נְתִּי לָֽךְ׃

10 מחשבות על “שיר השירים דברי אלוהים שבתנ"ך לטענת היהודים נכתב על ידי הנביא שְׁלֹמֹה עליו השלום

  1. רציתי לדעת אם יש 3 דתות וכול אחד מאמין בשלו וסוחף ומשכנע את כל העולם שהוא האחד אז למה שלא יישבו כל המאמינים והחזקים בתורה של כל אחד ודתו ויעשו סיכום אחד וכך נדע של מי הדת הכי נכונה וכך לכולם יהיה תשובה ברורה אחת ויחידה

    • יסמין היקרה
      דבר כזה לא יכול להתקיים ,נכון ש שלוש הדתות אלוהיות ואמיתיות במקור, ושלושתם קראו לאמונה באל אחד שהוא אללה ישתבח שמו ויתעלה ,היהדות והנצרות נתנו לבני ישראל בלבד ,והנצרות היא המשך של היהדות להבדיל מהאסלאם שניתנה כדת אלוהית סופית וניתנה לכל העמים והנביא מוחמד עליו הברכה והשלום נשלח כנביא ושליח אחרון של אללה ישתבח שמו ויתעלה ,הנביא מוחמד עליו השלום נשלח לכל העמים ולא רק לערבים .הבעיה שהתורה והאנגיליום סולפו ורק הקוראן נשמר איך שהוא מזה 1435 שנה ועד היום, כי אללה ישתבח שמו ויתעלה הבטח לשמור אותו מכל שינוי
      ורק דת האסלאם היא הדת המתקבלת אצל אללה ישתבח שמו ויתעלה כי אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב מה שפירושו מי שמקבל עליו דת זולת דת האסלאם לא תתקבלנה ממנו

      בברכה ממני אבו אלעבד הירושלמי

  2. isla, for universe זה לא נכון ל הדברים שציינת
    היהדות לא ניתנה רק ליהודים היא מתייחסת לכולם
    אף אחד לא ילך לגן או גיהנום רק בגלל שהוא לא יהודי
    ההבדל היחיד הוא רק במספר המגבלות שניתנו ליהודים לעומת לא יהודים

    הנצרות בהתחלה כיוונה את עצמה לכיוון בני ישראל בתקופת ישו אבל אז בתקופת פיטר בערך פתחה את עצמה לכולם

    התורה והאנג'ילים סולפו?
    אז נכון שהברית החדשה שונתה כמה פעמים עם משמעות שפחות או יותר נשארה זהה אבל התנ"ך?

    חוץ מכמה אותיות מקסימום כמו שציינת מה שונה בה?
    ולמה אתה לא מציין שהקוראן בהתחלה לא נכרך אלא רק דוקלם ונכתב על אבנים, עלים עצמות ועוד ורק לאחר חשש שהוא יאבד לאחר המוות של כ-500 אנשים שזכרו אותו ונשלחו למלחמה מתוך אמונה שמי שיודע את הקוראן כל כך טוב לא יוכל למות בקרב אז התחילו לאסוף אותו ולכרוך אותו

    סורה שלמה נאכלה על ידי עז
    סורה אחרת נזכרה רק אחרי שאישה באה ואמרה שהיא זורת אותה אחרת הייתה הולכת לאיבוד
    סורה אחרת כפי שנכרכה סופית נכתב באחד החד'יתים שהיא בכלל אמורה להיות כ-200 פסוקים ולא כמו שהיא עכשיו כ-70 או משהו כזה
    עוד סורה יש עליה חד'ית מפורש שבו אחד מהתלמידים עצמם של מוחמד אומר שהנביא למד אותו אחרת מפי הנביא ואין סיכוי שהוא ידקלם אותו אחרת
    בכריכה הסופית של הקוראן נכתבו 8 (8!) עותקים ואז על ידי אדם הוחלט על נוסח סופי וכל השאר נהושמדו

    אז אך אחרי כל זה אתה יכול להגיד – 'הקוראן נשאר זהה'?
    הוא לא יותר זהה מהתנ"ך ולראיה חד'ית שאומר במילים אחרות ' אם אתם חושבים שיש לנו את הקוראן המלא אתם טועים…'

    אז אך אחרי כל זה אך אתה יכול להגיד את זה עדיין? ועוד לנסות ולאסלם אנשים מדתות אחרות? איפה ההגינות?

    ואני מצפה שתעלה את ההודעה הזאת לשם הדיון אם אין מה להסתיטר

    • יעספ היקר
      או יותר נכון ידידי שחר היקר
      שלום וברכה
      ראשית כל האסלאם היא דת של הוכחות ולא של דברים מובנים מאליהם
      כל הטענות שהעלאתה בתגובתך אינם נכונות וחסרי כל שחר ולא מסתמכות על הוכחות
      ולדעתי טענותך הללו מעידות על אי ידע לא רק באסלאם אלא גם אי ידע ביהדות ובנצרות
      טענת שהיהדות לא ניתנה רק ליהודים אלה לכולם מבלי להביא ולא הוכחה אחת
      למרות שהתנך ושאר ספרי הקודש של היהודים מדברים על בני ישראל בלבד האם כל העמים הם בני ישראל
      לגבי הנצרות והאנגיליום אין מה להתייחס כי אתה מודה שהאנגיליום סולף
      לגבי סילוף התורה הוכחתי לך בתגובות שקדמו שהתורה סולפה ונתתי לך הוכחות מאתרי דת יהודיים
      לגבי הקוראן המבורך אין פסול שבתחילת דרכו של האסלאם הקוראן נכתב על סלעים ועצמים ועור
      אך שאר טענותך חסרי כל שחר וללא כל הוכחות
      לגבי החדיתים שהזכרתה תביא את החדיתים ואז נתייחס בהתאם
      לגבי טענתך שאנו מאסלמים אנשים מדתות אחרים תשובתי אליך שהאסלאם היא הדת היחידה שהיא הדרכת אלוהים ישתבח שמו ויתעלה והוא לבדו בוחר את האנשים שהוא רוצה שיהיו מוסלמים ואנו כבני אדם מסבירים את הדת לשוחרי האמת
      בברכה
      אבו אלעבד הירושלמי

      • שלום אבו אלעבד
        שינוי השם היה פעם אחת (עכשיו) מסיבות שלי
        מן הסתם הבנת שזה אני בגל האי מייל ומן הסתם אני ידעתי שזה בדיוק אותו אי מייל

        עם זאת לדבריך – לא הוכח שהתנ"ך שונה ובבודאי לא מהותית ובוודאי לא במידה יותר שתגיד שהקוראן עבר כשנכרך סופית
        אין זה מין ההוכחה ולמשפט אציין משפט שבוודאי מוכר לך – 'אין זה משנה אם מילה שונתה כל עוד רחמים לא הפך לאכזריות'

        כל מה שאמרתי מסתמך על דברים מבוססים ממקורות עם איזכור מקור באינספור דיונים שראיתי לאחר השיחה שלנו בין שייחים לנוצרים ובדיונים של שייח'ים לבד ושל נוצרים שההתמחות שלהם באיסלאם גדולה והם מצטטים ישירות מהחדית'ים עם איזכורים לגבי המיקום של כל מקום וקוראים אותו בערבית למקרה הצורך ועל פי דיונים שהם עורכים עם מוסלמים אין שום מקום לחשוב שיש להם בעיה בקריאה של הדברים

        לגבי החד'יתים אני בטוח שאתה תוכל לציין אותם יותר מהר מאשר אני אתחיל למצוא אותם במיוחד כשהבאתי לך ספציפית מה מתואר בהם
        אני בטוח שזה לא בעיה לאדם שנמצא בזה להבין על בדיוק איפה אני מדבר

        לגבי היהדות – 7 חוקי נוח זה לכל העמים, אדם וחווה זה לכל העמים, הנבואות שמדברות על מהות היהדות מדברות גם על כל העמים, נבואות המשיח וסוף הימים מדברים על כל העמים אז אך אתה יכול להגיד שהתנ"ך לא מתייחס לכל העמים?
        אתה אומר שהתנ"ך מדבר בעיקר על ישראל? אמת אבל זה בגלל שאין מה לבוא ולהטיף לאנשים כשאתה בעצמך בתהליך אז מה בדיוק יש לך להטיף?

        זכות ההדרכה שמורה למשיח ולמשיח בלבד, זה למה

        על הנצרות כבר הסכמו שיש הרבה שינוים והם לא מכחישים

        לגבי האיסלום – כשאנ י ראיתי את התשובה שלך לנועה חרה לי מאוד בנשמה
        בחורה שרואה את עצמה יהודיה לכל דבר וכולה התאהבה אתה מדריך אותה אך להתאסלם למרות שזה ירחיק אותתה ממה שהיא מאמינה ויגרום לה לריב עם ההורים
        סלח לי אבל זה היה נראה לי חוסר יושר כל כך גדול ולא תעזור תשובה ש'אלוהים מחליט'
        אני, לבת שלך, לא ההייתי עושה את זה בחיים… בחיים…

      • יעספ היקר
        שלום וברכה
        התורה היא דברי אלוהים חיים שניתנה לנביא משה עליו השלום במעמד הר סיני
        האם שינוי כל שהוא בדברי אלוהים ולו אות אחת לא נחשב שינוי בדברי האל התשובה היא כן
        בעיית השינוי בתורה היא לא רק שינוי באות או אותיות אלה גם ביותר מזה והנה הוכחה מאתר רב צעיר
        http://ravtzair.blogspot.co.il/2012/05/blog-post_15.html

        שינויים בספר התורה
        בשבת האחרונה פנה אלי חבר כשהוא קצת נרעש. הוא שמע שיעור שבו הסתבר לו שיש הבדלים בין ספרי התורה האשכנזים והספרדים במילת "פצוע דכה / דכא". הוא שאל אותי אם זה רק הוא שגילה זאת עכשיו ולמעשה כלל הציבור ער לשינויים הללו, או שזה ידע כללי ונפוץ. עניתי לו שלצערי הציבור הרחב (גם הדתי) לא יודע הרבה. ולא רק זה, אלא שעוד יותר לא יודעים שבעבר היו הרבה יותר הבדלים בין ספרי התורה. וממש לא ניתן לדמיין שספר התורה המצוי בידינו לא שונה אפילו באות אחת (ועוד צריך לשאול איך נראו האותיות ואכמ"ל) מזה שקבל משה.

        אנחנו עמדנו בעבר על שינויי בספר התורה שהיו לפני רש"י. שימו לב לדברים הבאים של התוספות במגילה (דף כב ע"א ד"ה "אין מתחילין"):

        וקשה על מנהג שלנו שאנו קורין בפרשת ויחל בתעניות והראשון מתחיל שם והוא לסוף שני פסוקים מפרשה שלמעלה וכן המפטיר ביום טוב בחול המועד דפסח שמתחיל מוהקרבתם שהוא לסוף שני פסוקים מראש הפרשה
        כלומר, התוספות שואל איך אנחנו מתחילים בפחות משלושה פסוקים מתחילת הפרשיה כשאנו קוראים פרשת "ויחל" בתעניות ציבור, ופרשת "והקרבתם" בחול המועד פסח.
        אלא, שבספרי התורה שלנו "ויחל" מגיע אחרי ארבעה פסוקים מתחילת הפרשיה (שמות פרק לב):

        (ז) וַיְדַבֵּר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה לֶךְ רֵד כִּי שִׁחֵת עַמְּךָ אֲשֶׁר הֶעֱלֵיתָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם:
        (ח) סָרוּ מַהֵר מִן הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר צִוִּיתִם עָשׂוּ לָהֶם עֵגֶל מַסֵּכָה וַיִּשְׁתַּחֲווּ לוֹ וַיִּזְבְּחוּ לוֹ וַיֹּאמְרוּ אֵלֶּה אֱלֹהֶיךָ יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר הֶעֱלוּךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם:
        (ט) וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה רָאִיתִי אֶת הָעָם הַזֶּה וְהִנֵּה עַם קְשֵׁה עֹרֶף הוּא:
        (י) וְעַתָּה הַנִּיחָה לִּי וְיִחַר אַפִּי בָהֶם וַאֲכַלֵּם וְאֶעֱשֶׂה אוֹתְךָ לְגוֹי גָּדוֹל:
        (יא) וַיְחַל מֹשֶׁה אֶת פְּנֵי יְקֹוָק אֱלֹהָיו וַיֹּאמֶר לָמָה יְקֹוָק יֶחֱרֶה אַפְּךָ בְּעַמֶּךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם בְּכֹחַ גָּדוֹל וּבְיָד חֲזָקָה:

        ופרשת "והקרבתם" מגיע אחרי שלושה פסוקים מתחילת הפרשיה (במדבר פרק כח):
        (טז) וּבַחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן בְּאַרְבָּעָה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ פֶּסַח לַיקֹוָק:
        (יז) וּבַחֲמִשָּׁה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ הַזֶּה חָג שִׁבְעַת יָמִים מַצּוֹת יֵאָכֵל:
        (יח) בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן מִקְרָא קֹדֶשׁ כָּל מְלֶאכֶת עֲבֹדָה לֹא תַעֲשׂוּ:
        (יט) וְהִקְרַבְתֶּם אִשֶּׁה עֹלָה לַיקֹוָק פָּרִים בְּנֵי בָקָר שְׁנַיִם וְאַיִל אֶחָד וְשִׁבְעָה כְבָשִׂים בְּנֵי שָׁנָה תְּמִימִם יִהְיוּ לָכֶם:

        על שינוי זה כבר נשאל המהרי"ל (מחשובי ראשוני אשכנז, לקראת סוף תקופת הראשונים, שו"ת מהרי"ל קמט):

        גם זה דנתי לפני רבינו הקדוש הנ"ל מה שאומר התוספות במגילה וחיבור האלפסי הביאו, מה שאנו קורין פרשת והקרבתם ואינה שלשה פסוקי' אחר הפרשה. וראיתי בכל ספרי' המדוייקי' ותיקון ס"ת והוא ג"פ =ג' פסוקים= (עימיה) בפר' דפסח ודסוכות אין קורין והקרבתם וכן פרשת ויחל שפי' שהוא רק ב"פ אחר הפרשה, אם כן רוצה לומר שהפסוק ויאמר כו' הוא פרשה, ובספרים המדוייקים וכן לפי הרמב"ם אינה פרשה. אך מזה נוכל ליישב הראשון דכשם שהיו חולקין בפרשיות כך חולקין בפסוקים.

        עונה על זה המהרי"ל:

        וההיא דהוקרבתם, לא שמעתי עליו תירוץ מקובל, דדוחק הוא לומר דבימי הר"י היו הפסוקים בע"א מלדידן, וכל רבותינו המחברים דבתראי אינון מייתי ליה. והתו' פי' בפרק יש נוחלין דזימנין לא היו בקיאין האמוראים בפסוקים, וכן משמע פרק הפרה ואם נאמר ג"כ על רבותי' המחברי' צ"ע.
        שוב נתתי אל לבי דלמא מנהג צרפת להתחיל פס' והקרבתם בפר' מוספין. ושוב מצאתי כן בתשובת ר"ת אההיא דמפטיר עולה, וז"ל ובי"ט קרו כולהו בעניינא דיומא והמפטיר הששי קורא והקרבתם, עכ"ל. אבל ויחל אינו קשה דכמה פיסקי פרשיות יש בס"ת של צרפתים דלא כרמב"ם

        כלומר, המהרי"ל מוכן לחיות עם זה שהיתה חלוקה שונה של פרשיות בין ספרי התורה שהיו לפני רבותינו בעלי התוספות לבין אלו שהיו לפני הרמב"ם. אך לומר שהיתה חלוקה שונים לפסוקים – המהרי"ל מעדיף לתת תירוץ דחוק בדבריהם (מהו בדיוק התירוץ – לא כל כך ברור).
        כבר אמרתי שאין שחר לטענותך לגבי הקוראן הקדוש וכעת אני אומר לך שהחדיתים שדיברתהעליהם שקריים ואינם קיימים
        לגבי התורה אמרתי שניתן לבני ישראל בלבד ולהפך מהקוראן הקדוש ניתן לכל העמים

        בברכה
        אבו אלעבד הירושלמי

  3. אני יודע שתמחקו את זה שוב אבל זה ממש לא משנה אם אתם באמת אנשים מאמינים את צריים לדעת שאלוהים הוא הל על צדק ואמת ועצם העובדה שנאלצתם למחוק את התגובה שלי ולא יכלתם להתייחס אליה מראה את הבעיה של המקום בו אתם נמצאים והעונש אתם מביאים על עצמכם

    אי אפדשר להתחמק מאמת ותחבולות זה רק לאלוהים ולא לךאדם…

    • יעספ היקר
      או יותר נכון ידידי שחר היקר
      שלום וברכה
      כבר הוכחנו לך שאנו לא מתעלמים מתגובות של הגולשים למרות שחלק מהם משנה את שמו מספר פעמים כלומר כל פעם מגיב בשם אחר
      בברכה
      אבו אלעבד הירושלמי

  4. אני פותח שירשור חדש כי זה לא מאפשר לי להגיב על הקודם

    לגבי הקישור שנתת – זה לא מוכיח שהתנ"ך שונה
    זה מדבר על ההבדלים בין ספרים אשכנזיים ובין ספרים ספרדים וגם מדובר בשינויים קטנים

    על פי אותה מידה אתה גם אמור לפסול את הקוראן על סמך הרבה יותר שינוים. האם אתה מוכן לפסול אותו גם?

    לגבי הטענות על החיד'יתים – צר לי אם אינך מכיר אותם
    הם באים מחד'יתים סאחי כך שזה נחשב למקור אמין ולא שיקרי

    אתה מוזמן להיכנס לסירטונים של ABN ולכתוב jesus or muhammad ותמצא שם הכל מסודר ויפה
    אף מוסלמי שעלה לשם לא הכחיש את הדברים בנוסף בגלל שהם מפנים בדיוק לאיפה זה נמצא במדויק וגם בקיאים בגירסאות שבערבית

    לגבי התורה – שוב פעם התורה לא ניתנה רק לבני ישראל…. היא ניתנה לישראל על מנת דרכה להעביר מסר גם לעמים אחרים רק חוקים שונים ובצורה שונה
    אדם לא מבני ישראל לא חייב בברית מילה, לא חייב דיני כהן, לא חייב זקן ופאות ועוד ועוד ובמקום זה יש פשוט מסגרת חוקים אחרת בסיסית יותר שמצופה עליו לשמור, זה הכל. אז שוב מה שאתה אומר מוטעה

    אם היית קצת בשיעורי תנ"ך או הרצאות באינטרנט היית שומע הרבה הרצאות בנוגע לקשר של בני ישראל ועמים אחרים….

    צר לי ששוב לא התייחסת לעניין ההתאסלמות שדיברתי עליו כי זה דווקא חלק מהותי בכל העניין הזה…

    • אדוני הנכבד
      יעםפ- שחר
      התברר לי שאתה אינך שוחר אמת ואתה טוחן מים מכיוון שאתה דוגל בדת אבותך ולא משנה אם אבותך טועים העיקר אתה מחזיק בדתם ולא משנה אם דתם עוותה וסולפה העיקר שבעיקר לדבוק בדעותיהם של אבותך
      הרי הוכחתי לך לא פעם שהתורה שלך עוותה שונתה וסולפה והבאתי לך הוכחות ממקורות יהודיים לא ממקורות אסלאמים עם זאת אתה מדבר כאילו אלוהים ישתבח שמו הוריד לנביא משה עליו השלום שני ספרי תורה שונים אחד לאשכנזים וספר שני לספרדים תומר לי בחייך האם היו ספרדים ואשכנזים בזמנו של הנביא משה עליו השלום
      אתה אומר שהקישור שנתתי לך מדבר על שני ספרי תורה אחד לאשכנזים ואחד לספרדים עם שינויים קלים הרי אתה מודה שבוצעו שינויים בספר התורה אך לטענתך השינויים הקלים אינם שינויים כאן מדובר על שינויים בדברי אלוהים לא בדברי בני אדם
      בקוראן הקדוש לא בוצע שום שינוי אפילו אות אחת לא שונתה מאז ומתמיד ואלוהים ישתבח שמו ויתעלה הבטיח לשמור אותו
      מכל שינוי
      דבר שלא נעשה בתורה ובאנגיליום שמקורם האמיתי דברי אלוהים לפני שבוצעו בהם שינויים
      לגבי החדיתים שהזכרתה לא קיימים מעולם ונראה לי שאתה קורא על האסלאם דברים שקריים פרי יצירותהם של אסלאמופובים
      לעניין ההתאסלמות של נועה שדיברתה עליו הבחורה מבוגרת ואיננה נערה ואני אמרתי לה את האמת אך ורק את האמת ואם שמתה לב לדברי אני אמרתי לה שהיא יכולה מבחינת האסלאם להתחתן עם נבחר ליבה הבחור המוסלמי מבלי שתשנה את דתה
      אבקש מאלוהים להאיר את דרכך ושיוביל אותך לדרך הנכונה
      בברכה ממני אבו אלעבד הירושלמי

כתיבת תגובה