חודש הרמדאן

חודש הרמדאן מידע כללי:

ramadan_02.gif

חודש הרמדאן הוא חודש הצום אצל המוסלמים. המוסלמי צם מזריחת החמה ועד שקיעתה. הוא לא אוכל, לא שותה ולא מעשן. לפני תחילת הצום בכל יום, המוסלמי קם בשעה מוקדמת מאוד כדי לאכול את "אלסחור", שהיא הארוחה האחרונה לפני תחילת הצום. ולפני שקיעת החמה מתאספת כל המשפחה כדי לאכול יחד את "אל איפטאר" שהיא הארוחה שמסיימת את הצום.

חודש הרמדאן נחשב לחודש קדוש אצל המוסלמים מכיוון שבאחד מלילותיו – לילת אלקדר = ליל הגורל, ירד הקוראן הקדוש מן השמים אל המוסלמים. ומאמין המוסלמי כי התפילה בחודש הרמדאן טובה מהתפילה בכל חודש אחר.

ובסיום חודש הרמדאן חוגגים כל המוסלמים את "עיד אלפטר" , והוא חג סיום חודש הצום. החג נמשך שלושה ימים, שבמהלכם הילדים לא הולכים לבית הספר, האנשים מבקרים זה את זה ומכינים מאכלים ודברי מתיקה מיוחדים לחג.

כיצד יודעים מתי מתחיל ונגמר הצום בכל יום מימי חודש הרמדאו?

מותר למוסלמי לאכול ולשתות בשעות החשכה עד מועד שמיעת קול המואזין. עם עלות השחר, בהישמע קול המואזין, או ירי התותח – מתחיל הצום.

בערב, עם שקיעת החמה, נשמע שוב קולו של המואזין המבשר על הפסקת הצום.

תחילת חודש הרמדאן, מתי?

בכל שנה, בסוף חודש שעבאן, נושאים את עיניהם לשמים אלפי מוסלמים, מבוגרים וקטנים, לראות את המולד החדש, אשר יבשר את תחילת חודש הרמדאן. אם אין רואים את המולד בגלל מזג האוויר, קובעים את הרמדאן בתום שלושים יום של חודש שעבאן. בחודש הרמדאן צמים מעלות החמה ועד לשקיעתה

עיד אל-פיטר

עיד אל-פיטר חל לאחר צום חודש הרמדאן, בחג זה יכול המוסלמי לשמוח ולהודות לאל שאפשר לו לקיים מצוות הצום. החג הוא מעין פרס שנותן האל על מסירות המאמינים. החג נמשך שלושה ימים, ובהם נוהגים המוסלמים להיפגש זה עם זה, לתת מתנות ולבקר בני משפחה, קרובים, שכנים וחברים. מצווה חשובה בחג היא לתת צדקה לנזקקים ולעזור לזולת. עיד אלפטר נקרא גם אלעיד אלצריר – החג הקטן.

מחשבה אחת על “חודש הרמדאן

  1. פינגבק: איך מתאסלמים | ברוכים הבאים אל אתר דת האיסלאם Islam for JEWS

כתיבת תגובה